Tuesday, May 17, 2011

pandangan orang yg berbeza-beza


'sume bnde nk crite, dorg niy xde privacy ke?' tu segelintir org menyatakan pandangan mrk. Pandangan sume org mmg berbeza-beza, tak sume same. Bg aku tak suke seseorg tu pon tak salah tp jgn smpai membenci, Tuhan tak nak tgk hamba-hambaNya membenci satu same lain. Bg aku senang, kalau tak suke seseorg tu pd saat itu jugak jgn peduli psal die, jgn amek tau psal die, wat tak endah je, kalau terserempak pon wat tak knal je. Tak perlu mengutuk die, tak perlu mencaci die, tak perlu mengaib kan die. Silap-silap korg dpt 'dose free'. Tp kalau kwn-kwn korg ke sdare korg yg wat cmtu jgn terus pkir bkn-bkn yg die tak suke kat korg, haha. Mungkin dorg xpasan korg ke kan. =)

Bg aku sape yg ckp 'sume bnde nk crite, dorg niy xde privacy ke?' tak slh pon. Die nk menceritekan kebahgiaan die, die nk kongsikan kebahgiaan die kt sume org, okey what. Bnde yg elok tu. And kalau korg crite psal seseorg tu yg buruk-buruk mksud aku korg kutuk die, korg caci die, aku ase tak patut kot. Kutuk sikit-sikit ley kot tp jgn la smpi nk mmbenci kt seseorg tu.

Mmg lumrah pergaduhan kt dunie niy, Tuhan lahirkan perasaan tu sbb Die nak kite sedar cpt-cpt soh ingt padaNya. Tp disbbkan org-org yg bergado tu dah tak ley kawal nafsu, tak ley kawal hati, tak ley kawal minda tu yg smpai ade kes sembelih kpla manusia spt sembelih kpla kambing. Tak boleh la nk pkir positif.

Aku pun tak dela seperfect mne nk bgi pendapat niy, aku pon pena gak kutuk org, mengapi-apikan org pon pena gak, tp tu dulu la skrg niy insyaallah aku akn tggl kan bnde-bnde ngarot tuh. Join skejap-skejap gosip org tu adela gak kot, huhu. 

Tula disbbkan laman-laman sosial niy jugak la ley wat pergaduhan. Mmg byk kebaikan nya and byk juga keburukan nya. Pandai mnggunakan nya, bijak cara mnggunakan nya siyes aku salute kt korg !!

p/s : aku bkn la baek mne smpi sorg pon aku x membenci pada waktu skrg niy, tp org yg mmbenci aku mngkin rmai kot kt lua sana, haha. Harap maaf la ye kalau-kalau cara aku, pekataan aku wat korg tak puas ati ngn aku. 


Thursday 12/5/2011

No comments:

Post a Comment