Tuesday, February 22, 2011

hari pertame bekerja


Arini ari pertame aku bekerja. Bekerja di DAWAMA sbg Receptionist (jgn tnye aku lg da ye, pnt nk jwb). Ape itu dawama? Dawama adalah tmpt percetakan dari Dewan Bahasa dan Pustaka (pasni jgn tnye aku lg da ape itu dawama). Dawama terletak di au3 sederet TNB & Transformers, berhadapan bengkel-bengkel au3 tu ye (pasni jgn tnye aku lg da dawama tu kt mne).


Pagi-pagi lg aku suda jejak kan kaki aku kt dawama dan tros bjmp dgn Puan Jamiah (tros jmp ke, xdela tros, dduk2 dlu). Aku nek ke part HR, isi borg tu isi borg niy then bce agreement pastu sign. Perghh dh mcm jwb exam lak aku time tu.

Pastu aku kena jmp En Zamri pengurusan pentadbiran, nk tau aku di cmpk kan kt mne. Aku mmg kene dduk kt bhgn depan sbg receptionist. Aku dduk je ctu, kakak yg keje kt ctu ajar aku, nme kakak tuh kak izah. Die ajar serba sdikit, list kan num2 dan name2 yg bekerja kt dawama tuh. Mmg rmai, tp kakak tu kate xpelu hafal, knal org dlu.

Td kemain rmai lak pekeje2 singgah kt tmpt tuh, stp kali org lalu/singgh kt ctu kakak tu introduce kan aku kt mrk. Sorg pon aku x ingt muke xingt nme kcuali org-org yg pena aku jmp sblom2 niy. Rmai sgt. Tu blom pegi bhgian pecetakan lg, bhgn stor, ctu rmai. Tak pe, slow2. Erm ape lg nk cte ek? tu jela stakat niy, insyaallah aku akn update lg cte yg stros nye ye.





p/s : nk publish semlm x smpt, tenet problem (asek problem jela internet niy en)

4 comments:

  1. hahaha.. gud.. kira bawah gov lah kan??

    ReplyDelete
  2. xlah kak..dlu die mmg bwh gov tp since 2002 die dh di swasta kan..

    ReplyDelete
  3. babe! follow blog i plk okeyy!hehe.. : )
    btw, goodluck babe.

    ReplyDelete
  4. tq syg kuh !! oraitt2 i follow..

    ReplyDelete