Tuesday, February 08, 2011

Perkahwinan teman baek saya ( 4, 5 & 6 Feb 2011 )

3 February 2011


Actually sjak 3hb lg aku dh mnyibuk kn diri utk menolong kwn baek aku niy. Pagi lagi kami dh memulakan keje. Haja pick up aku kt uma, then tros mnuju ke Giant (stiawngse) & AEON AU2. Kteorg pi Giant sbb nk cr buah, utk gubahan hntrn, lps tu kteorg tros mnuju ke Aeon bli brg gak tp kteorg mkn skali kt sane. Ala mkn Tako Tao je. 


Sdare-mare die pon ade yg dh dtg, eh tp time aku sampai tu family cik na (family blah mak haja) bru sampai. Tgk2 keadaan dewan, kemas2 skit pastu mule kan keje. Dr tgh hari smpi ke mlm mak haja ade msk2 utk org2 yg ringan tulang spt kami niy.


Aku mule kan keje dgn mempack brg utk bg kat org yg dtg nnt. Mempack brg ngn family cik na & mak cho, kak nem (kakak hajar no.2) pon tlg skali. Mak cik haja yg wat coklet tu pon ade gak, 2org la. Ramai la jugak yg menolong nye utk m'ringan kan beban.


Time kteorg tgh sibuk mempack brg tuh, org DAVENCI tu dtg nk pasg pelamin. Sgt la lame mrk2 pasg, bkal pengantin bengang suda, yg kteorg2 niy jgn ckp la turut bengang skali. Drp pkol 5 ptg smpi la pkol 9.30 nk kt pkol 10, adehhh. Lps pelamin dh siap tu, ramai mulut mngkritik pelamin tersebut. Aku hnye mmpu diam saje, sbb bg aku pelamin tu ok dah. Ramai la kritik kusi besa sgt la, bckground xnmpk la, pelamin tggi la xkne ngn kusi, pelamin sempit la. Mcm-mcm lg lahh. Tp bg aku, pelamin tu okay sgt dah.


Mlm tu jugak org yg nk mngukir inai atas tgn kami dtg. Dtg dewan tau, bkn kteorg yg pegi mne2 cr tmpt utk wat inai.




4 February 2011




Pon pagi gak aku bgn (eh mmg la bgn pg kn). Pas bgn je tros msg haja, spt 3hb tu jgak. Mak aku anta aku ke dewan. Mlm 4hb ni la sgt mendebarkan. Aku sambung menolong, smbil2 tuh ade gak mkn2 lg. Sedap okay masakan mak & mak cik-mak cik haja. Tp tgh hari tu aku & haja lari skjap, kteorg kua (ptt nye bkal pengantin xley kua) haja mau cuci rmbot nye then kteorg pi bli santan (mak haja sruh). 


Lps dari tu kami pon pulg. Aku pulg utk mngambil krete, niat di hati mmg nk amek krete then dtg blk ke dewan (pkol 5 time tu) tp xjd, tbe2 ley lak mlekat kt umah. Basah kan diri then tros siap utk mlm plg mndebarkan tuh. Nk ikot kan, tema utk mlm tu stail arab tp yg memakai stail tu hnye mak, abah, kak na, kak nem & aku saje (wahh pggl mak, abah mcm la mak, abah aku, haha).


Lps siap aku tros ke dewan dgn mmbawa krete aku sndr (krete aku kerr??). Aku smpai je, haja tgh make up. Dlm blik tu penu suda org. Time tula 1st aku jmp mak andam, abg2 photographer, abg videographer. Dan time tu juga la aku t'perasan kegilaan abg2 photographer. Gile x gile smpi abg tu kate muke ank mak andam mcm (Lilo, Lilo & Stitch).


haja tgh make up

ni la ank mak andam


Dh smpi waktu nye, mak haja sruh aku bwk haja kua. Time mak ckp cmtu tbe2 darah aku bederau, time tu bru nk nervous, cuak dan sgale pasaan yg x di undang dtg, adehh. Cik b & cik kie iringi kteorg (aku & haja). Bile cik kie sruh kteorg dduk haja ckp la "nervous nye aku" aku pon smbong "jgn kate kau, aku pon ni ha tbe2 lak cuak". Smpai cik kie kate kt aku "xyah nervous2 bkn org tu nk nikah kan kau pon, nk nikah kan kwn kau". Tergelak la gak aku time tu. Hilang la ckit nervous tuh.


mlm akad nikah


Saat plg aku xske, part2 ngs. Pas Zafifi melafas hnye sekali saje, Hajar suda begelar isteri kpd Zafifi. Bile haja ckp die nk ngs time tu, die xtau sblom2 tu aku dh ase mcm nk melalak da kt ctu. Sedih gak la, kwn rpt aku sndr suda mnjadi milik org yg bername suami.


Lps dh nervous2, cuak2, ngs2, sdey2 tuh trase gile2 lapa. Sgt2 la lapa time tuh, xtau la npe lapa sgt. Dah ade pluang utk mkn, aku bedal la ape yg ade. Sgt the best laok-laok die. Agak byk aku amek, niat di hati mmg nk kongsi ngn haja mknn tu, die pon ade ckp yg die nk mkn skali ngn aku tp mknn tersebut abes aku telan yg si haja nye tah ke mne. Actually die sbuk mlyn org. Sampai Awan (sepupu haja) tego aku amek mknn byk sgt, haha.


Alhamdulillah 4 Feb 2011 bejln dgn lancar. 






5 February 2011


Hari penting niy. Yang ni mmg kene bgn awal, nk make up lg. Jurumekap saye Eqa Temok ye, haha. Mekaceh qa make up kan aku. Die make up mmg terbaek o0, cantekk. Muke aku pon nmpk laen & slh 1 nye muke aku nmpk laen sbb xpkai spec. Nk cntekk pnye psal.


Aku smpai agk lmbt, pkol 12 kot aku smpai. Smpai mak andam tego, pengapit dtg lmbt. Haja sgt lawa. Haja pon kate make up die puas ati gile. Actually stakat ni byk yg haja dh puas ati, so thats go0d lah kan.


cantek kan?kami..(nk jugak)



aku pengapit haja tau & besame pengapit lelaki
Agak plik, aku mcm xcuak tp nervous tu adela ckit. Sikit jela drp semlm kn, tu cuak abes. Agak bengang ngn fawwaz n baby, mrk dtg lmbt. Mmg ingt nk soh dorg pegang camera, tp time dh nek plamin bru nmpk dorg muncul. Tp xpe pape hal pon nk say thnx gak kt baby & fawwaz sbb m'snap kn gmba aku dan gmba korg pon mmg byk la kan kt dlm camera aku niy. Thnx wey melayan kerenah aku gak.


Hari yg same. Jmp kwn2 lame, b'gelak ketawe, b'gurau senda ngn kwn2, sgt best time tu. Tp x gak la kan, rase2 nye ade yg hipokrit gak kot. Ade la seteng-seteng part yg aku xpuas ati kn. Kalau crite psal kwn mmg xkn abes la. Sape2 yg dh mempunyai pasgn tu, cpt2 la kawen xsaba nk tgk korg lak kawen. Memerlukan photographer amek la link niy http://www.facebook.com/pages/The-Malaya/113309932071138


Penat melyn rakan yg dtg, b'snap sane sini bru la trase lapang ckit. Dok minum2 lu ngn abg2 photographer, pengapit laki dan juga pengantin. Sbb lps tu ade outdoor photoshoot lak, aku mmg kne ikot la kan kalau x sape lg. Yes aku ngn pengapit laki ikot sbb pngantin bkn nye ley drive pon kan. Pengapit laki la yg drive (afiq). 


Outdoor photoshoot di Putrajaya. On the way ke sane, hujan lebat tp kami terpkse tros kan pejalanan. That time & that day sgt2 la fun walaupn penat. Kami x trase pon yg kami pnt sbb kegilaan abg photographer, hilang tension kot kalau ngn dorg. Habis photoshoot kteorg berenam lpk kdai mamak, minum sebentar. Sgt aneh haja & suami memakai bju pengantin lpk kdai mamak, minum, haha. Sume org pndang kot. Tp sblom bbrape mnit kteorg nk bla ade lg pngantin laen dtg tmpt yg same lpk mnum gak (kt Putrajaya).


at putrajaya



comey & sweet (from The Malaya)


pengantin lpk kdai mamak


Tp nk dikate kan kt sane rmai kot pasangan pengantin wat photosho0t. Time kteorg smpi ke tmpt ke2 (lps mahkamah putrajaya) kteorg kre je ade 10 pasangan pengantin. Sgt la padat. Tp pape hal pon mmg best la kan.


Lps lpk tu kteorg pon tros menuju ke jln yg benar. Pnt kot. Smpai uma pkol mlm, x bpe ingt la pkol bpe tp mlm la. Smpai dewan bkn tros blk tau, dduk2 lu jap. Dduk2 tu bkn aku la, aku smpai dewan tros cari kak nem. Afiq sempat lg mlntak kek. Aku pon join skali tp mkn ckit jela. Mne x mlm nye kteorg smpai uma eh time tu mmg dh mlm ye, haha. Mekaceh to afiq sbb mnghantar saye pulg !! Alah dkt je pon.


Alhamdulillah 5 Feb 2011 berjln dengan lancar dan xde pape halangn & rintangan pon.




6 February 2011


Mmg kene bgn pagi gak. Arini bertandang uma pihak lelaki. Tak memerlukan pengapit pon. So aku rilek je, tp kne ikot gak. Haja suda booking aku awl2, dr start kemas dewan smpai la ke hari ini. Rase mcm aku niy sebahgian dr fmily haja lak. Mane die pegy aku ikot jek. 


Pagi lg bgn utk make up. Aku tros ke uma eqa dr pkol 9 lbey, tah pkol bpe tah tp yg pasti sblom pkol 10 la (awal tuh). Niat di hati mmg nk kua uma pkol 10 sbb haja kate dlm pkol 11 or 11.30 sume dh kne stndby kt dewan. Tp time tu ade halangn dan rintangn lak, eh bkn halangn ape just inner haja hilang. Pas aku make up je aku tros ke carrefour utk mmbeli inner.


sebelum bergerak ke tman melawati


Aku smpai dewan je, mmg haja dh siap make up just nk memakai bju jela sbb mnggu inner dr aku nye psal. Alhamdulillah siap gak kwn aku tuh. Tgh dok siap2 pkai bju tu aku smpat tnye haja aku nk nek ngn sape, haja ckp aku yg kne bwk dorg (haja & suami) ke sane (tman melawati). Sblom nk grak tuh mak haja dh sebok2 tnye org yg reti drive sape nk bwk kn pngantin, kot ade yg kosg ke kn. Sume org kakitgn pnuh, huhu. Aku la yg mmbwk mrk. Aku drive, kak nem dok sbelah pngantin dok blakg. Nk sruh afiq drive, die mmg dh ade kt sane da (tman melawati). Steady xsteady prempuan drive bwk pengantin??


Aku ngn tnpe sgan silu join the club lahh. Join rmbongan. Dduk di meje jemputan khas ye. Kak nem ckp die xbpe puas ati aku n fmily mak cho dduk kt ctu, kalau x kami kne dduk kt meje VIP. Tp xpe, asal kan dpt mkn n yg pasti aku xdduk di meje beradap okay. Kalau dduk ctu mkn kne cover o0. 


Time b'gmba lak. Family belah haja dok b'gmba ngn haja & suami kt meja beradap tuh. Lps satu-satu fmily b'gmba. Pastu rmai2 lak, aku hnye mmpu dok tepi & snap gmba mereka tp tibe2 abah haja dan fmily die yg laen sruh aku msok juga. Huish time tu hnye Tuhan je tau segan aku cmne, segan kot. Aku pon tpkse mensemangat kn tbuh ku join mrk. 


family hajar

haja besame abah tercinta

sebahagian dr family hajar

 
ni pon same

ni family cik na

afiq & aku besame pengantin



kene sakat (from The Malaya)

Tepat pkol 4, kteorg gi outdoor lagi. Outdoor photoshoot lg. Arini kt KTM Kuala Lumpur. Aku lagi kene ikot. Kali niy afiq xpegi sbb die ade hal & lg 1 kak nem ade utk tman aku. Thnx kak nem. Aku drive lg ke tgh bandaraya tuh. Tp sblom tu adela org kl yg bijak la sana sgt bg slh info / jln kt kteorg. Yg kteorg mmg ikot blakang krete abg photographer jer, haha.


cantik (from The Malaya)


ktm berhad

sweet =)

tgh tggu kretapi lalu

peace yo



berjalan-jalan



sweet nyee (from The Malaya)



kami la PA The Malaya, haha (memandai je) (from The Malaya)


Agak pnt tp mcm bese la abg2 tuh mnghilang kan penat kami sume dgn lawak2 xmunasabah nye. Arini x lpk kedai mamak lahh atas permintaan pengantin. Abg2 tu pon ade gak tnye nk lpk x pastu tp kami sume menidak kan dan menggeleng kepale. Awal dr semlm kteorg blk. Smpai dewan je btol2 time tu tgh azan magrib.


Fuhh time tula bru trase pnt. Pnt tp best, tu jela ayat aku dr td, haha. Mmg xley lupe kt abg2 gila tuh, smpai suami haja ckp ape "best gle lpk ngn dorg, rase mcm nk ajk lpk lgi je pasni". Mmg the best lahh wokk.


Alhamdulillah 6 Feb 2011 berjln dgn lancar.


Nk say thnx kpd manusia2 yg terlibat dan terpenting. Tak de pngantin xjd majlis kawen, xde pngapit xjd pngantin bsnding, xde photographer xcmplete perkahwinan, xde jurumekap xjd raja sehari / berhari-hari, xde org yg ringan tulg xjd juga majlis. 


Sekali lagi saye ingin meminta maaf kalau saye ade t'slh ckp ke t'kasar bhse ke crite2 psal korg2 yg terlibat niy & terima kasih byk2 kpd org t'libat utk mencmplete kan saye punye blog niy.


p/s : agk2 sape2 yg xley cmmnt saye di sini sile la cmmnt di facebook www.facebook.com/faziela or twitter.com/ieLaLa or email saye di nurfazielanorsham@yahoo.com

2 comments:

  1. sy dr The MALAYA ( http://www.facebook.com/pages/The-Malaya/113309932071138 ) sgt2 suka dgn post ni...sy tumpang letak di page The Malaya k..

    ReplyDelete