Sunday, March 13, 2011

keramat

Ape itu keramat? Keramat tu ape ek? Aku pun xtau la ape makne keramat tuh. Biase org gune kan pekataan keramat tu 'tarikh yg keramat', 'hari yg keramat', kan, kan, kan?


Aku tak nak cite pon mksud keramat tuh, skrg niy aku nk cite psal keramat. Keramat yg dinamakan satu kawasan atau beberape kawasan ye. Lembah Keramat, Taman Keramat, Sri Keramat Tengah, Dato' Keramat dll.
Semua jalan di tempat² bekenaan sgt² la teruk. Berlubang sane sini, tampal sane sini, kalau nak tampal tu tampal la sume skali drp Dato' Keramat smpai la ke Taman Permate (tibe² tmn pemate lak kua, tp mmg smpi ctu pon jln tu terok). Sape yg mnggunakan jln² bekanaan msti skt ati kan? Bukan stakat skt ati je, skt jiwe skali !! Skt otak, skt jantong (lebey² lak,haha).


Sape org yg bertanggungjawab psal ni sume? Npe mereke x buat tindakan? Lps tgn je, tau la pkai kete mewah langgar lubang 5 inci ke dlm pon tak terase, maklum la tayar kebal


Kadang² aku pelik org² yg drve bwk kete mereke ngn laju, kadang² smpai aku kne ccuk kt blakang, tayar dorg kebal la tuh, xpon tak menyabar nk blk uma nk tercirit agak nye. Aneh² manusia sekarang niy.


Sape yg dok keramat suda lali ngn jln² bekenaan, korg tak fade up ke ha?? Aku niy dh nak hmpir gile. Baru² niy dpn skola mengh sri keramat plak kne, dorg dok korek jln tu nk wat ape tah pastu maen tampal mcm tu je, tengkorak dorg laa. Aku ingt aku nk ltk gmba tengkorak la stp lubang atau jln tak elok tu sume la. 


Mane pegi nye org yg wat jln? Suda letak jwtn ka? atau mereka pon fade up asek tampal jln yg same je. Cube la wat skali gus, ni tak tampal mne yg berlubang je. Rata kan la jln tu sume skali. Aduhai. Sile la amek tindakan kpd org² yg bekenaan ye.


p/s : bru skrg trase skt ati ngn jln2 bekenaan.

2 comments:

  1. angah iela xtau la nk amek background cmne..
    pastu bile iela amek sume bckground2 yg kt blog iela niy kan die nye page mcm besa so corak2 die x nmpk sgt..

    ReplyDelete