Thursday, September 08, 2011

Apa-apa saje la..

Sudah lama tidak berseloka
sape mahu bseloka dgn saya? haha

Lai lai lai kita balas membalas
aku bukan suruh berbahas
cume berseloka dan membalas

time2 tgh ade idea ni la mrepek2 aku sudah dtg.

mendapat idea beseloka drp seseorg
sudah tntu die bukan seorg yg garang
die juge slalu beri aku semangat dan nasihat
beserta kata2 hikmat :D

setiap pekataan yg diberi mesti berguna bg aku
akan aku ingt sampai tubuh ku kaku
dan sudah tntu aku anggp spt abg ku
sbb die tua dari aku :D

maafkan aku wahai gerangan
tiada niat utk ku mngutuk atau mempersendakan
cuma hendak jadi kan semangat
utk teruskan kehidupan
(mcm lari je baris ke3 tu, haha)

byk perbezaan antara kite
ku xnafi kan ayt kau lg terer
krn aku bru belajar
arap di beri tunjuk ajar

tiada motif aku berseloka
krn semmg nye aku tgh tak de kerja
mungkin aku boleh jd gila
tp ku tahan kan jua

kalau tgh tak de sell cmni la jadinye
bosan tak terkate
menghilangkan bosan dgn makan saje
tp ttp bdn ku tak naik juge :(

soal hati tak kan ku bicara kan
krn ia amat menyakitkan
dan juga menggembirakan
tp tetap ku xkan kongsikan

dduk diam terkenang-kenang
mestila yg di kenang tu adalah org

nk bercerite ini bkn cerite
aku mmg pun sudah memulakan berbicara
yg di kenang semua mahu mencapai cite2
ade juge di luar negare

hanya doa yg mmpu ku lakukan
utk di sini, sana dan perantauan
teruskan la kamu semua dgn kejayaan
Insyaallah lumayan akan dpt di tgn

terlalu ramai kenalan
sudah tentu di zaman persekolahan
persekolahan hanya di awal zaman
sekarang berada di zaman perkerjaan

byk tmpt sudah ku lalui
byk pengalaman sudah ku alami
bukan usia nk ku kisahi
hanya utk kepuasan diri

diri aku hanya aku yg tentukan
matlamat hidup juga ku kisahkan
belum puas nikmati zaman keremajaan
Insyaallah ade rezeki pembelajaran akan ku teruskan

Bila start topik org yg terkenang-kenang tu tibe2 tringat kwn2 mean abg2 kakak2 pakcik makcik yg 1 tmpt keje ngn aku, (Dawama) ape la crite mereka sume kan. Ade seteng2 aku still lg contact ngn dorg ade yg lenyap lgsg xtau ape crite. Kadg2 tnye2 je ape pekembangan dorg. Ya Allah permudahkan la segala rancangan mereka ya Allah amin.....
Kpd kwn rpt aku yg gile lgi menggilakan, aku arap kite ttp terus menggila, haha. Waktu skrg ni jela aku nk enjoy puas2 ngn korg, nnt dah tua aku xley idup lame ngn korg mean lpk lame ngn korg la.

nape aku trase muda
sedang kan umur ku meningkat ke tua
mungkin hari lahir ku lmbt agk nya
drp korg2 semua :D

kpd kenalan baru
terima kasih krn terima diriku
utk menjadi teman mu
semoga kite bergembira selalu.
8 Sept 2011




_________________________
I have added cool emoticons to this message.
To see them go to http://x.exps.me?b485229bc7685d2df7f176689c854558

_________________________
I have added cool emoticons to this message.
To see them go to http://x.exps.me?b485229bc7685d2df7f176689c854558

No comments:

Post a Comment