Monday, April 25, 2011

bekerja di luar

Ye aku bekerja di luar ye. Ala PWTC je pon. PWTC skrg niy tgh wat Pesta Buku Antarabangsa dr ari jumaat aritu (22 april) smpi ahad (1 mei). Agk lame, 10 ari. Aku bertugas bkn tiap-tiap ari, selang seli ye. Aku bertugas jumaat, ahd, selase, jumaat & sabtu. 5 ari je aku bertugas tp tak tau la ade sape-sape yg nak tukar ngn aku ke kan sruh bertugas =).

Kawan-kawan kuh mai la dtg PWTC, syok wey. Mcm-mcm ade, rugi tak pegi au. Aku mmg ditugaskan sbg cashier tp td sblom magrib tgk mcm org tak bape nak rmai kt dlm blik ala-ala VIP (room pulau pinang) tuh aku pon kua tros jd promoter. Best wey jerit-jerit. Agk-agk rmai da masok aku masok tlg kak intan. Kak intan pon cashier. Abg anep plak penyelia kami ye.

Mase ari jumaat aku bertugas tak bpe rmai org sgt, dah ke time tu aku tak sehat hanya Tuhan saje la yg tau aku nye skt mcm mne time tu. Tapi, tapi, tapi tak pe rmai yg menjaga aku time tuh. Aritu penyelia aku abg tariq, die dok tgk aku, fakri pon dok jenguk aku yg plg nak btrime kasih skali kat abg azrel sbb menjage, menengok dan membelikan mknn utk aku (opss jgn lebey2 nnt bini abg mara), hee. Tak lupe gak kat abg faridz faris, die mnghantar aku smpi ke ruma pd ari jumaat tersebut.

Ari ahd best dari jumaat walaupn rmai tp syok o0. Sronok la, mcm-mcm org aku jmp. Best la keje ngn abg anep (aik abg anep jeke, hee). Org-org yg bekeje pd ari td mmg sume nye best, happening. Tapi kak intan kate semlm (sabtu) lgi best.
 aku besame abg anep mnyibuk membaki kan duet org
blkg tu abg anep, abg lebai, abg azam dan yg dpn skali ni fakri sedg mempromote buku-buku yg kami jual.
 kak intan, aku & abg anep (muke aku comey huduh)
 aku dan abg faridz faris (kami comel kan(ops jgn lebey2 nnt bini abg mara))
 abg remy dan aku (peduli kan muke aku yg agk pelik di situ)
 kak intan dan abg anep sgt berbeze, hehe. kt blkg tu abg azrel yg still bz menlaku kan e-qalam nye.
 ni la abg azrel. die bz melyn org yg membeli e-qalam. die uruskan e-qalam.

p/s : bos kalau ade keje kt lua lgi saye mau pegi (release tnsion maa). tp kan bos saye mau brenti la, sape nk tlg taruk kan nme saye nnt?


Monday 25/4/2011

No comments:

Post a Comment