Friday, April 18, 2014

Budak NEO

Assalamualaikum,

NEO tu ape? Satria NEO? No no no, NEO mean New Employee Orientation.
Actually budak² neo ni ramai tapi yg lekat bpe org je pun, tu pun aku yg mengajak.
Kebetulan plak time batch kteorg terkena plak sorg bdk integrity, he's department integrity dan dierti kata lain kan 'duta' la, duta prasarana.

Yang ramai pun bdk2 technician and captain bus. Yg berani melepak ngn kteorg bdk2 technician jela sbb dorg pun suka mengusik kteorg.

Nak dijadikan cerita, aku and iqa ni muka lebih kurang je klau pkai spec. Pastu bdk2 pun gelarkan kteorg kembar, melekat la plak smpai skrg. Dorg klau terserempak ngn aku kt mne2 msti pggl kembar, bkn pggl nme lagi dah.

Dari situ la aku and iqa knal and rapat and melekat plak ngn pggln tu. Kteorg tak kisah.

Tapi mmg best la neo, jmp bdk² baru, kenal² pastu lpk² skali. Yang bdk integrity tu pun join kteorg skali, group pun nk sama². Lps abis neo yg melekat pun ngn si bdk integrity tu la alaaa senang pggl nama la, nama dia Farhan.

Ada je aktiviti yg prasarana buat mcm tournament bowling ke, meeting ke perjumpaan apa² ke msti ada la muka si Farhan ni and few bdk2 neo yg lain. Lps neo tu aku n iqa keep in touch ngn si Farhan ni jela.

Ok ni kisah baru2 ni, kami lpk on 27th march lps blk keje, aku la duk ajk depa teman aku sbb tgh stress gila, stress ngn kerja la and at the same time tu la 1st time kteorg lpk.

Ni la kembar saya Nur Atiqa Hash and Encik Integriti kami Farhan Azhari.
 
Dan beberapa hari lps kteorg lpk lagi tp tmbh lg sorg, kebetulan plak yg si sorg ni ade training kt subang ni, alang² tu ajk la dia skali. Dia bdk technician at KJ lane.
 
Mereka ni la 

4 org pun dah mcm 10 org riuh dia
 
Dalam beberapa jam pun lpk aku juga berjaya mengorek rahsia sorang², bkn la rahsia tapi menanya kisah hidup mereka. Bkn la nk busy body tapi saja la kot tgh ada masalah ke nk minta pendapat ke apa ke kan, we don't care we will can solve or bg pendapat for the problem, hehe ;)
 
 
Ni kisah hidup aku, bosan jangan baca, tak suka jangan ambil peduli, menyampah pi main jauh².
 
Post : 18 April 2014


No comments:

Post a Comment